pondělí 19. prosince 2011

10. Myšlenkové mapy

1) Utřídění a uspořádání základních vědomostí

2) Cílem je vytvoření myšlenkové mapy, aby si každý účastník kurzu v hlavě utřídil myšlenky jaké jsou například jednotlivé styly kreslení, jaké existují zásady malování. Myšlenkové mapy se dají kreslit i ručně, ovšem dnes 21. století už je nejlepší způsob pomocí webové aplikace.

3) Pro tuto aktivitu jsem si zvolila nástroj MindMeister, který je i zdarma na internetu, stačí se zaregistrovat. Pod označením myšlenková mapa si představím graficky zpracované schéma většinou s jedním výchozím bodem, které navazuje vazby mezi slovy nebo obrázky. Provedení mohou být různá od ručně kreslených map až po myšlenkové mapy zpracované počítačovým programem.

Nástroj MindMeister se dá na internetu stáhnout. I ve své základní verzi nabízí MindMeister mnoho užitečných funkcí s velmi jednoduchým, intuitivním ovládáním. Tento nástroj je možné využít ve výuce, pro přípravu přednášek, plánování, brainstorming, vytvoření SWOT analýzy, studenti jej mohou využít při svých školních projektech nebo pro přípravu prezentací, pro snadnější zapamatování věcí nebo jen pro zapsání poznámek, které nechtějí zapomenout.

Když jsem si zkoušela kdysi dělat svou první myšlenkovou mapu, zajímala jsem se hlavně o to, jak vůbec začít a našla jsem si k tomu následující:
Začněte uprostřed prostoru
Témata zařazujte podle toho, jak vám přichází na mysl
Nebojte se obrázků nebo grafických symbolů
Využívejte barev
Nebojte se přeskupovat
Najděte si svůj vlastní styl

O Myšlenkové mapě se něco dozvíte i na mém PLE
http://jablunkovamnfv.blogspot.com/

4) Vytvořila jsem myšlenkovou mapu, která by mohla pomoci účastníkům kurzu, jak už jsem psala v druhém bodě utřídit si myšlenky o stylech nebo zásadách. Odkaz: https://www.mindmeister.com/128945428




5) Nechci se pořád opakovat dokola říkat, že hlavním přínosem je utřídění myšlenek v hlavně, ovšem je to pravda, co se týče aplikace MindMeister je docela snadné s ním zacházet, nevýhoda je v tom, že není v češtině, nýbrž v angličtině a tak vám chvíli trvá, než si metodou pokus-omyl zjistíte způsob tvorby myšlenkové mapy. Na této aplikaci se mi líbí, že mohu vkládat i obrázky skrz internet.

6)
http://zpameti.cz/nastroje/myslenkove-mapy/

Žádné komentáře:

Okomentovat