pondělí 19. prosince 2011

9. Wiki

1. Přidání informací o kurzu kreslení a jeho možnostech na internet.

2. Cílem je poskytnout informace široké veřejnosti o možnostech kurzu kreslení.

3. Pro tuto aktivitu jsem zvolila nástroj Wiki. Wiki je označení webů (nebo obecněji hypertextových dokumentů), které umožňují uživatelům přidávat obsah podobně jako v internetových diskusích, ale navíc jim také umožňují měnit stávající obsah; v přeneseném smyslu se jako wiki označuje software, který takovéto weby vytváří.

Wiki umožňuje vytvářet dokumenty kolektivně pomocí jednoduchého značkovacího jazyka za použití webového prohlížeče. Jedna strana ve wiki je označována jako „wiki stránka“, zatímco celá skupina stránek, které bývají obvykle značně propojeny, je nazývána „wiki“.
V tradičních wiki systémech je každá stránka reprezentována třemi způsoby: HTML kód, stránka jako výsledek zobrazení tohoto kódu prohlížečem a uživatelsky editovatelný zdrojový kód, ze kterého serverem vytváří HTML kód. Posledně jmenovaný formát, známý jako wikitext, je psán ve zjednodušeném značkovacím jazyku, jehož styl a syntaxe může být v jednotlivých implementacích odlišná.
O tomto nástroji jsem se již zmiňovala na svém PLE http://jablunkovamnfv.blogspot.com/search?q=wiki

4. Nástroj Wiki mi připadá docela složitý a popravdě mě moc nezaujal, ale přesto jsem si ho v rámci výuky vyzkoušela. Nejdříve jsem si založila jsem svůj vlastní osobní profil a získala jsem tak svou osobní kategorii svého digitálního portfolia. Dále jsem pak ve svém profilu jsem založila podkategorii s názvem Závěrečná práce. V rámci další podkategorie se objeví mnou vytvořená stránka Kurz kreslení, kde uvádím jak styly kreslení tak i techniky, které se dají využít a které vyučujeme. Odkaz http://digiport.vsb.cz/index.php/Kategorie:Dig-I-Port_JABLUNKOV%C3%81_Martina


5. Výhodou je možné využití wiki jako znalostní databáze, diskuse o problémech nebo projektech a také můžeme vytvářet hierachii svých tvůrčích aktivit.

6.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Wiki

Žádné komentáře:

Okomentovat